.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در گفتگوی شمال نیوز با دکتر ابراهیمی مطرح شد ؛
ابراهیمی: از صحبت های مهندس طاهایی قانع نشدم
شمال نیوز : شما بررسی کنید که اصلاً اصولگرایان در این دولت چه جایگاهی دارند ؟ به شخص آقای طاهایی در این دولت بدترین بی احترامی شده، بنده خبر جابجایی ایشان با استاندار تهران را از زبان وزیر محترم کشور از تلویزیون شنیدم یعنی اصلاً آقای طاهایی در جریان جابجایی نبود و....
ابراهیمی: از صحبت های مهندس طاهایی قانع نشدم

شمال نیوز : معاونت سیاسی ، امنینی استاندار در دوره مهندس طاهایی یکی از برجسته ترین مناصب اجرایی وی به شمار می رود . دکتر هادی ابراهیمی که این روزها در حال تدریس در دانشگاهها است همیشه دیدگاههای خود را در خصوص مسائل سیاسی روز بیان می کند .

این روزها موضوع پذیرفتن مسئولیت ستاد اصولگرایان حامی روحانی در استان مازندران از سوی مهندس طاهایی موجی از انتقاد را از سوی گروههای اصولگرا به همراه داشته است .

از این رو به سراغ معاون سابق سیاسی ، امنیتی استاندار مازندران رفتیم و در این خصوص و دیگر مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سئوالاتی را مطرح نمودیم .

گفتگوی اختصاصی خبرنگار شمال نیوز با دکتر هادی ابراهیمی کارشناس مسائل سیاسی را با هم می خوانیم :


با تشکر از جنابعالی بعنوان اولین سوال لطفاً تحلیلی کوتاه از مناظره صورت گرفته بین نامزدهای محترم ریاست جمهوری ارائه دهید؟
جواب : بنده هم خدمت جنابعالی و مخاطبین عزیز این پایگاه خبری که نقش بسزایی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی دارد سلام عرض می کنم و عرض خدا قوت دارم ؛ باید عرض کنم؛ که چارچوب کلی دو مناظره انجام شده تا به حال خوب بوده و به لحاظ محتوایی بنده آن را مجموعه ای از توانستنها و نتوانستنها، داشتنها و ناداشتنها ، کارآمدی و ناکارآمدی میدانم ؛ استنباط حقیر این است؛ که کسانی که قصد رای دادن داشته باشند، به تصمیم نهایی خود برای انتخاب گزینه یا نامزد مورد نظر نزدیکتر شدند.البته در این میان باید از نقش تاثیر گذار رسانه ملی تقدیر و تشکر کرد که این فرصت را برای نامزدهای محترم با سلایق متنوع سیاسی فراهم آورده است .

ارزیابی جنابعالی از توانمندی نامزدهای محترم در این مناظره ها چیست؟ آیا نامزدهای محترم در ارائه برنامه ها و یا در دفاع از عملکردها موفق بوده اند؟
ابتدا باید این نکته را خدمت شما عرض کنم که بر خلاف نظر برخی از افراد که البته آن هم در جای خود محترم است، مناظره ها تا حدود زیادی شکل واقعی به خود گرفته است، و مردم می توانند با شناخت بیشتر سکان اجرائی و مدیریتی کشور را به فرد اصلح بسپارند؛ در مناظره اول آقای روحانی ظهور خوبی نداشت و در مناظره دوم هم که با موضوع سیاست خارجی بوده باز هم آنچنان نتوانسته جهش انتخاباتی داشته باشد و به نوعی برخی از وعده های معطل شده دولت را مرتبط با آزمایش موشکی و دست آوردهای دفاعی و نظامی کرد.

یعنی گفتمان آقای روحانی تندتر از مناظره اول شده ؟
قطعاً اینگونه است ؛ شما نشانه هایی از رادیکالیسم را در مناظره دوم ملاحظه می کنید، یعنی ادبیات آقای روحانی تندتر شده و در مناظره سوم نیز احتمال می رود شدت بیشتری پیدا کند. البته او برای تغییر شرایط به نفع خود، چاره ای جز تندکردن فضا ندارد چون نارضایتی گسترده مردم از شرایط اقتصادی موجود سبب شده که آقای روحانی مستعدترین رئیس جمهور دور دوم برای شکست باشد.

 آقای دکتر به نظر جنابعالی انتقاد آقای روحانی از شلیک و نمایش شهر زیرزمینی موشکی سپاه چیست؟
ببینید شاید از نگاه آقای روحانی همه افرادی که به او رای نمی دهند، عناصر رادیکال و افراطی باشند که مثلاً بخواهند با ترامپ سرشاخ شوند، یا برجام را زیر پا بگذارند، آتش جنگ را راه بیندازند، ایران را منزوی بکنند، تحریم ها را بازگردانند، به سفارت خانه ها حمله کنند، ربنای شجریان را از افطار مردم حذف، سینماها را تعطیل و هنرمندان را اسیر کنند و بقیه ماجرا. خوب اگر این دوگانه ترسیمی آقای روحانی درست باشد، هر انسان عاقل، قطعاً باید به او رای بدهد، اما این واقعیت نیست این یک ترفند روانشناسانه غیر منصفانه است

 بازتاب سخنان ایشان درباره توانمندی موشکی سپاه آیا واکنش های بین المللی هم داشته ؟
بله اینگونه بوده است، این سخنان ایشان با واکنش و خوشحالی عجیب رسانه های صهیونیستی همراه بوده، باید از آقای روحانی پرسید آیا نوشتن شعارهای ضد صهیونیستی بر روی موشک ها کمک به برجام بوده یا برهم زننده آن؟ ای کاش ایشان آرمان فلسطین و برجام را فدای رای آوری خودش در مناظره نمی کرد، باید مرز بین دیپلماسی التماسی و نرمش قهرمانانه مشخص شود. این کار نوعی پوپولیست ناجوانمردانه بود.

 ارزیابی شما از حضور آقای جهانگیری در انتخابات و مناظره ها چیست؟
اساساً اینکه معاون اول یک دولت! در قامت رقیب دولت در انتخابات حاضر شود، حتی به عنوان یک یار و نیروی کمکی به نظرم کار بسیار عجیبی بوده که تاکنون سابقه نداشته است. البته بخشی از افکار عمومی آن را به حساب عدم تسلط آقای روحانی نسبت به آمار و ارقام اقتصادی می دانند، که آقای جهانگیری قصد دارد با ارائه آمار و ارقام، نقصیه های رئیس خودش را جبران کند. آقای جهانگیری در مناظره اول خوب ظاهر شد اما در مناظره دوم تلاش کرد تا بیشتر انشاء بخواند و هر چند بار اصرار داشت که عنوان کند یک نامزد اصلاح طلب هستم. این در حالی است که سوال آقای حیدری چیز دیگری بود.

سوال هفتم : بعضی ها بر این اعتقادند که آقای جهانگیری در نقش ضربه گیر آقای روحانی در رقابت های انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری ظاهر شده است ؟
درست اشاره کرده اید، بنده به این سوال شما پاسخ دادم، به نظرم یک تفاوت اساسی آقای جهانگیری با دیگران دارد و آن اینست که دچار یک توهم درونی شده است، همه را دشمنان خود می پندارد و با زبان تند، زبان نرم ، گریه و تهمت و توهین و مغلطه ای از رفتارهای متضاد قصد دارد از خودش یک شخصیت منحصر به فرد بسازد
بنده وقتی چند برنامه اخیر او را از صدا و سیما می دیدم ، کاملاً به سیاه نمایی مطلق از دولت گذشته دست زده و همه معضلات و مشکلات کشور را ناشی از مدیریت در همان دوره هشت ساله می داند، تاکنون این حجم از سیاه نمایی در هیچ دوره ای دیده نشده، ایشان تمامی اقدامات دولت سابق را فاجعه می نامد اما برای کسب رای از مردم به برخی از همان اقدامات مانند سهام عدالت ، یارانه نقدی و مسکن مهر متوسل می شود و خود را طرفدار طبقه محروم می داند. آقای جهانگیری باید بداند اشک تمساح در مقابل مردم رنجدیده و بیکار و کم بضاعت دیگر جواب نمی دهد؟ بجای سیاه نمایی از دیگران و مظلوم نمایی از خود و هم قطاریهایش ، لحظه ای به برخی از جفاهایی که در طول 28 سال مدیریت در کشور و مردمش کرده اند باید اعتراف کند.

جنابعالی صحبت از دو قطبی سازی های کاذب کرده اید بفرمائید این موضوع با چه تاکتیک هایی در حال انجام است ؟
به سال خوبی اشاره کردید این که رقیب هراسی کنیم و یا اینکه رقبا را به جنگ طلبی متهم کنیم و خودمان را مدافع صلح در نظام بین الملل بدانیم یک دروغ بزرگ است. در حالی که امروز بیکاری و رکود بلای جان مردم شده است و شما در همان حال ملاحظه می کنید که دولت مردان ما کترینگ قطارهای مسافربری را به شرکت های اتریشی می دهند، ساخت آزاد راه شمال را به ایتالیائیها می سپارند و با افتخار اعلام می کنند که باید مدیر از خارج وارد کنیم .آیا این کارها تصویری از ورشکستگی و ناتوانی در دولت یازدهم را ارائه نمی کند. بنده اعتقاد دارم دولت یازدهم نه فقط سایه جنگ را دور نکرده ، بلکه با امتیاز دادن های فراوان به حریف، دندان طمع دشمن را تیز کرده وقتی آنهمه امتیاز نقد را یکجا و بدون چون و چرا به حریف تحویل می دهید و در مقابل، فقط یک مشت وعده نسیه می گیرید که حریف همان وعده های نسیه را هم یکی پس از دیگری انکار می کند چه پاسخی دارید؟

ارزیابی شما از وضعیت کاندیدای اصول گرا در این مناظره ها به چه شکلی است ؟
به نظرم هر سه نامزد اصولگرا با ادبیات و فن بیان قوی وارد شده اند، رویکرد آقای قالیباف مثل مناظره نخست یک رویکرد تهاجمی همراه با عقلانیت بوده و تلاش کرده تا برنامه های اقتصادی خودش را برای مردم توضیح دهد، پیشنهاد آقای قالیباف مبنی بر ارائه لیست اموال نامزدهای ریاست جمهوری و بستگانشان به مردم، پیشنهاد خیلی خوبی بود که بنده دیدم برخی از آقایان منجمله آقای رئیسی اموال و دارائی های خود را ا علام کرده، زندگی در یک آپارتمان 140 متری و یک حساب بانکی، اینکه نه باغی دارد و نه ویلایی و نه سهامی از کارخانه ای .... حالا شما اگر این روزها می شنوید که یکی از کاندیدهای محترم ریاست جمهوری در خانه 10 الی 12 میلیاردی زندگی می کند تعجب نکنید، یا خرجهای کلانی که برای استخر و سونای فلان مقام اجرایی در کشور صورت گرفته، یا هزینه هایی که برای تغییر دکوراسیون اتاق آقایان انجام شده و یا پرداخت حقوق های نجومی که باید معلوم شود این همه هزینه تراشی برای جیب مردم از کدام منبع تامین می شود، در خصوص مناظره آقای رئیسی باید عرض نمایم؛ که ایشان با حفظ اخلاق و متانت توانست بعنوان یک نامزد قوی ظاهر شود و برنامه های انتخاباتی خودش را در هر دو مناظره اعلام کند و رقیب هم کاملاً دستش در نقد آقای رئیسی خالی بود. البته به دلیل پایگاه اجتماعی خوب آقای رئیسی در بین افکار عمومی این روزها ما شاهد تخریب های سازمان یافته علیه ایشان و آقای قالیباف هستیم.آقای رئیسی نقدهای جدی به عملکرد دولت در برجام و توهین هایی که به منتقدان و مخالفان آن شده بود داشت، شما واژه های توهین آمیزی که دولت به منتقدین خودش داشته است را ملاحظه بفرمائید؛ چطور می توانیم بگوئیم که این دولت زبان اخلاق و اعتدال را در جامعه حفظ کرده است. آقای روحانی منتقدین دولت تدبیر و امید و توافق ژنو را کم سواد ، بی قانون ، بی دین ، حسود ، افراطی ، کاسب تحریم ، بی شناسنامه، جیب بر، دنیا ندیده ، بزدل ، مستضعف فکری ، منتقدان فاسد و عقب مانده می خواند به نظر شما این دولت می تواند مظهر اعتدال و اخلاق باشد؟ طرح این واژه های نادرست چه مناسبتی با سیاست اخلاقی دارد ؟

آقای دکتر نظرتان در خصوص مناظره سوم چیست؟
بنظرم شرایط برای حضور آقای روحانی و جهانگیری در مناظره سوم سخت تر است، چون موضوع مناظره اقتصادی است، به نظر می رسد که فضا برای طرح سوال و به چالش کشاندن دولت یازدهم با توجه به موضوع مناظره، مهیا تر از مناظره های قبلی است.

یعنی می خواهید بگوید دولت دستاوردی در حوزه اقتصادی نداشته است ؟
چنین ادعایی ندارم، اما شعارها و وعده هایی که آقای روحانی داده بود بسیاری از آنها تحقق پیدا نکرد که قبلاً بنده به آن اشاره کرده بودم مثل نجات اقتصاد ایران، حل 100 روزه مشکلات اقتصادی و حل معضل بیکاری ... بالاخره آقای روحانی رفته بود تحریم ها را لغو کند و چهار سال تمام همه امکانات و ظرفیت های کشور را در این مسیر به کار گرفت اما اکنون با دست های تقریباً خالی و یا به قول آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی با دستآوردهای تقریباً هیچ از برجام آمده است.

فکر می کنید مناظره اقتصادی مهمتر از دو مناظره گذشته باشد ؟
ببینید مناظره اقتصادی پاشنه آشیل دولت یازدهم است، فضای اعتراض اجتماعی به مسائل اقتصادی به شکلی نیست که بتوانند با عدد و رقم مزیت اجتماعی را برای آقای روحانی ایجاد کنند.

آقای دکتر یک سوال به عنوان محور این گفتگو با جنابعالی داشته باشیم و آن اینکه همانطور که مطلعید استاندار سابق مازندران آقای طاهایی رئیس ستاد اصولگرایان آقای روحانی در مازندران شده جنابعالی چه نظری دارید ؟
به نظرم این سوال را از خود آقای مهندس طاهایی بپرسید. علاقمندی به کاندیدای خاص و فعالیت در ستادهای انتخاباتی نامزدها جزء حق شهروندی است نه تنها بنده بلکه هر فرد دیگری هم نمی تواند بگوید که مثلاً باید حتماً به زید رای بدهیم و یا به عمرو.
حقیر به علاقمندی ایشان به کاندیدای خاص احترام می گذارم، هیچ وقت این اختلاف سلیقه ها هم بین بنده و آقای طاهایی در مودت و دوستی دو طرفه نتوانسته تاثیر بگذارد، حقیر آقای طاهایی را انسانی متدین، پاکدست ، ولایی ، خدمتگزار و دلسوز انقلاب و مازندران می دانم و الحمدالله در مازندران در طول تصدی ایشان در استانداری خدمات خوبی در استان صورت گرفت که جای پرداختن در این گفتگو نیست. اما اگر بنده به جای ایشان بودم تحت هیچ شرایطی این کار را نمی کردم، بله اینکه آقای طاهایی اصول گرای اصلاح طلب است شکی نیست اما دولت محترم چه طور ؟
شما بررسی کنید که اصلاً اصولگرایان در این دولت چه جایگاهی دارند ؟ به شخص آقای طاهایی در این دولت بدترین بی احترامی شده، بنده خبر جابجایی ایشان با استاندار تهران را از زبان وزیر محترم کشور از تلویزیون شنیدم یعنی اصلاً آقای طاهایی در جریان جابجایی نبود و وقتی این خبر را به ایشان دادم خیلی تعجب کرد که چرا به این شکل ؟و یا اینکه در همین دولت آقای ربیعی وزیر کار بدترین نوع برخورد را با ایشان کرد که اصلاً منصفانه نبود، بنده وقتی که خبر عهده داری ستاد توسط ایشان را از دوستان شنیدم با آقای طاهایی تماس گرفتم و عرض کردم جنابعالی شخصیت محترم و ارزشمندی هستید بهتر است شیخوخیت خودتان را حفظ کنید حتی اگر هم می خواهید به آقای روحانی رای دهید به این شکل وارد کارزار انتخاباتی نشوید چون اصلاً تفکر دولت محترم تفکر اصولگرایی نیست و آنها بنای استفاده ابزاری از این مفهوم را دارند.
البته پاسخ هایی داشتند و واقعیت امر اینکه حقیر با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم از صحبت های مهندس طاهایی قانع نشدم در هر صورت این حق شهروندی است امیدوارم حضور ایشان به نشاط انتخاباتی در استان کمک کند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.255 seconds.